Up date - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu Up date - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu

Up date

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Januari 2006 | St. Vincent, Kingstown

Sinds de haai zijn er alweer de nodige dingen gebeurd. Zo hebben we Barbados ingeruild voor St. Vincent, ben ik nog gaan duiken en heb ik alweer andere halve dag vrij gehad.
We zullen dan maar bij het begin beginnen Toch?
Op Barbados lagen we in de haven Port St. Charles en dat is ongeveer 20 minuten rijden naar Hightide; waar ik mijn open water heb gehaald. Ik had een beetje over en weer gemaild met Renee – mijn duikinstructeur – om nog een keer samen te gaan duiken. Dinsdag 10 januari zijn we samen gaan duiken. Het was wel weer vreemd om terug te zijn op de Coral Reef (het resort waar ik de hele maand november heb gewoond en waar Hightide aan grenst). Zo was er een tuinman waar ik bijna iedere ochtend wel even een kort praatje mee maakte, die zei dat ie me zo lang niet gezien had. En de mensen van Hightide waren ook erg verrast me weer te zien. Eerlijk gezegd voelde het wel goed om weer even terug te zijn, ook al was het maar voor een middag. Maar uiteindelijk ging het natuurlijk om et duiken en bijpraten met Renee. Ze had een leuke plek uitgezocht om te duiken, namelijk Merlin’s Reef. Zegt jullie natuurlijk niks, maar ik kan je zeggen dat het een erg mooie plek was ondanks de stroming. Er zat echt ontzettend veel vis in allerlei soorten, maten en kleuren Helaas weer geen schildpad gezien Na een hele leuke duik en nog wat gepraat te hebben met de mensen daar was het voor mij weer tijd om terug naar de boot te gaan, aangezien er ’s avonds had gewerkt moest worden. Henry kreeg 5 gasten aan boord om te eten. Nou dan wordt het dus rennen.

De volgende morgen moesten we al om half 7 ( normaal 8 uur) opstaan omdat we om 7 uur naar St Lucia zouden vertrekken. Deze vaart zou ongeveer 8 a 9 uur in beslag nemen. En de zee was niet al te vriendelijk Uiteindelijk zijn we nog van koers veranderd en zijn we naar St. Vincent gegaan want de zee was te ruig. En als je dat nog nooit eerder een ruige zee hebt meegemaakt kan je je behoorlijk beroerd voelen. Gelukkig waren de primatour - pillen in overvloed aanwezig en die hebben wel geholpen. Na zo’n 8 uur kwam er weer land in zicht en zijn we in Villa Bay voor anker gegaan. We liggen nog geen 20 meter van Young Island; een klein prive-eiland met een resort erop. Helaas is het weer er niet zo bijzonder. Erg veel wind en toch ook nog wel de nodige regen

Donderdag ben ik ’s middags samen met Henry, Gerita en Tom een tour langs de westkust gaan maken. En taxichauffeur was meteen onze gids en heeft de nodige dingen verteld. We zijn in Villa begonnen en zijn zo naar Kingstown – de hoofdstad – gereden. Hier is het op vrijdag en zaterdag een drukte van belang want dan heb je de fruit markt en doen eigenlijk alle mensen hun boodschappen. Vanuit Kingstown zijn we naar Fort Charlotte gereden. Dit is een fort dat op een richel hoog boven de zee ligt en ze hebben de hele 18e gebruikt om dat fort te bouwen. Er stonden enkele kanonnen, maar deze zijn nooit gebruikt. Nu ligt er achter het fort een vrouwengevangenis en er is 1 plek in het fort waar de vrouwen af en toe even mogen luchten.
Het uitzicht vanaf deze plek was trouwens geweldig!!! Vanaf hier kon je ook het dok zien waar ze de Black Pearl uit Pirates of the Caribbean hebben gebouwd.
Dit was ook meteen een volgende stop… Een deel van de set uit POTC. Heel gaaf om te zien hoor. Nooit geweten dat ze het voor een deel op St. Vincent hebben opgenomen. Na een paar leuke plaatjes geschoten te hebben weer door… De wegen zijn overigens niet zo super.. Er zitten enorme gaten in en heel veel hellingen. Af en toe echt hobbel de bobbel.
Op een gegeven moment zaten we ter hoogte van Chateaubelair en vanaf dit punt kon je de vulkaan La Soufriere zien. Deze is nog steeds actief en de laatste keer dat deze is uitgebarsten is in 1979 geweest.

Ondertussen zijn we bijna aan t eind van de weg gekomen.. Eind van de weg??? Ja!! De weg gaat hier niet helemaal rond om het eiland, maar stopt bij het plaatsje Richmond. Omdat het eiland heel heuvelachtig is kunnen ze dus niet overal wegen aanleggen. Je kunt dus ook niet dwars over het eiland doorsteken… Aan het eind van de weg zijn we een klein zijpaadje ingeslagen en hebben we de Dark View Falls gezien. We waren er alle drie van overtuigt dat dit erg spectaculair zou zijn, maar hier viel een beetje tegen. Dit zou de meest interessante waterval van het eiland zijn… Nou mijn reisgids geeft dat de Trinity Falls en de Falls of Baleine aan. Beetje jammer dus. Nou die ga ik ook nog wel bezoeken als ik er de tijd voor krijg. Vanuit de Dark View Falls zijn we weer dezelfde weg terug gereden. Iets anders kon ook niet.. haha
’s Avonds ben ik met Brett en Claire naar wal gegaan om gezellig wat te drinken.

Vrijdag 13 januari was ik de hele dag vrij en heb ik eerst heerlijk uitgeslapen , om tegen een uur of 12 samen met Alex en Ellen naar Kingstown te gaan en daar een beetje rond te kijken en boodschappen te doen. In een gezellig restaurantje hebben we een lunch genuttigd en ’s avonds zijn we in de baai waar we met de boot liggen uit eten geweest. Er zou een BBQ zijn, maar om een of andere duistere reden ging deze niet door dus hebben we a la cart gegeten. Wat overigens ook zeker niet verkeerd was. Gezellig met live muziek erbij.. Wat wil je nog meer????

  • 24 Januari 2006 - 08:42

    Mitsjel:

    eindelijk je turtle gezien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 65446

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: