Wat een weer - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu Wat een weer - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu

Wat een weer

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Januari 2006 | St. Vincent, Bequia

De dag na het jazzfestival was zwaar. Geen kater of iets, maar wel heel moe. Toch heb ik me goed door de dag heen geslagen en ’s avonds heb ik met Brett en Claire een onwijs saaie film over een vampier gekeken. De rest was naar het jazzfestival. Ik had ook wel kunnen gaan maar wilde gewoon een lekker relaxte avond voor de tv hebben.

Ik had er wel een beetje op gerekend dat ik de volgende dag wat kon uitslapen, maar helaas.. dat ging niet door. Het was ook de bedoeling om zondag 22 jan te vertrekken richting St. Vincent, maar het weer was te slecht. Erg veel wind en de komende dagen ziet het er niet veel beter uit, dus er is besloten om nog een aantal dagen hier in Bequia te blijven.
Gelukkig gebeurt er ook nog wel wat spannends. We gingen de boot wat meer de baai in verplaatsen, maar er lag een zeilboot een beetje ‘in de weg’. Wanneer deze namelijk zou draaien door de wind was de kans heeeel erg groot dat hij ons zou raken. Dus we hebben aan de mensen gevraagd of zij wilde verplaatsen naar een andere plek. Daar waren ze niet zo blij mee; die dachten zeker dat wij met onze grote boot alles konden maken ofzo.. haha. Maar goed uiteindelijk zijn ze wel verplaatst. Helaas zijn we naar een paar uur weer moeten verplaatsen aangezien we te veel afdreven. Toch maar weer terug nar ons oude stekkie.

Vandaag gaan we misschien met zijn allen duiken. Alhoewel het een beetje aan het weer ligt. Het regent en waait veel. Als er meters hoge golven zijn, zie ik mezelf nog niet duiken. Nou we zien het wel en anders zijn er nog genoeg gelegenheden om te gaan. We zitten per slot van rekening nog 1,5 jaar.

Het duiken is voor mij niet meer doorgegaan aangezien de duikvesten mij veeeel te groot zijn en ik dus maar eens moet gaan kijken naar mijn eigen.
Ben dus lekker aan boord gebleven en heb Tom lesgegeven en verder een beetje aangerommeld. Wat overigens wel een hele beleving was, was de fruitmarkt waar ik met Alex en Tom later op de dag naartoe ben geweest.
Die mensen proberen je echt van alles mee te geven. Ze stoppen het nog net niet in je tas. Ik moest er wel om lachen…..

  • 24 Januari 2006 - 12:16

    Marjolijn:

    Hè hè, eindelijk een site die zonder allerlei poespas te bekijken is. Ga zo door zussie, enne... méér foto's aub!

  • 24 Januari 2006 - 19:02

    Ivo:

    Klinkt allemaal erg gaaf.
    Meid lekker genieten daar en werkse in de Caribbean.

  • 24 Januari 2006 - 23:24

    Laurens:

    Hey Kirs, leuke site man of eigenlijk vrouw (sorry!) ziet er echt vet uit die omgeving waar je zit lijkt een beetje op Breda nu ;) Groetjes Lau

  • 25 Januari 2006 - 13:42

    Annemie,:

    Zijn ze ook handig in het spullen uit je tas halen?
    Hopelijk van niet, want dan koop je niet veel fruit meer op de markt.
    Dan is het alleen nog haai eten en die moet je zelf vangen.En of dat lukt?????
    Daar moet je volgens mij een zwaargewicht voor zijn.
    Ha ha.

  • 26 Januari 2006 - 18:39

    Estelle:

    hoi kirsten bedank voor je bericht het is een leuke site geworden hoor ik hoop dat het bij jullie alles goed gaat d

  • 26 Januari 2006 - 18:40

    Estelle:

    hoi leuke site hoor net wat marolein meer foto,s

  • 28 Januari 2006 - 14:57

    Jolanda:

    he hallo hoorde va marjolein dat je een andere site had deze ziet er ook leuk uit en heb hem nu opgeslagen bij favorieten ziet er goed uit
    ik lees okk dat je je eigen niet verveeld en dat er genoeg te doen is
    nou veel plezier maa weer en zie je later

  • 29 Januari 2006 - 11:52

    Karlijn:

    Heej Kirsten!! Wauw wat ben ik jaloers op jou!! Het klint echt helemaal top! Ik vind het leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, dus ik zal je reisverhalen regelmatig lezen! Veel plezier en enjoy!!

    Kus Karlijn

  • 30 Januari 2006 - 18:20

    Ilse:

    He Kirsje....
    Leuk de nieuwe site. Ik ben benieuwd naar je nieuwe reisverslag.
    kus...

  • 03 Februari 2006 - 11:44

    Annemie:

    Hoi Kaatje,
    Het is vandaag 4/2/06 en snakken naar nieuws van je.
    Uitgehongerd zijn we.
    Hebben ze je op dat onbewoonde eiland achter gelaten???????????
    In dat geval moet je maar denken aan Jack Sparow (?)
    Hij is er ook vandaan gekomen,weet je nog??????
    Lieve groetjes en natuurlijk een dikke kus.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 03 Februari 2006 - 17:40

    Louis:

    Hee kirsten, nog steeds goed naar je zin, ik had niet anders verwacht, heb je soms geen heimwee naar je ouwe trouwe Breda en al je vrienden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 65444

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: