Duiken in Cumberland Bay - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu Duiken in Cumberland Bay - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu

Duiken in Cumberland Bay

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

28 Januari 2006 | St. Vincent, Kingstown

Aangezien we bij St. Vincent in een erg mooie baai lagen, stelde Henry voor om er ook te duiken. We hebben 4 complete duiksets aan boord, dus we konden met 4 gaan duiken. Ik had er zeker wel oren na en aangezien er nu ook een klein duikvest is, kon ik gemakkelijk mee. Het was de bedoeling om vanuit de speedboot te water te gaan, maar deze had problemen en moest gemaakt worden. Wat nu???

De boei waar we wilde gaan duiken, lag op 500 meter van de boot. Dus ik met m’n heldhaftigheid zei dat we dat wel konden zwemmen. Henry keek me vol ongeloof aan. Uiteindelijk zijn we met de catamaran gegaan. Nou moet je weten dat, dat gewoon een opblaasbare is. En als daar 3 mensen met een volledige duikuitrusting op gaan zitten wat gebeurd er dan? Niks!! Echt comfortabel zit het niet, maar het is altijd beter dan zwemmen.

Tijd om met een rol achterover te water te gaan. Niet dat ik dat ooit heb gegaan. Mijn ervaring ging niet verder dan het springen van een boot. Maar je moet alles een keer gedaan hebben. En warempel.. zo’n rol is nog leuk ook!!! Daar gingen we ( Henry, Ellen en ik) dan.
Het was echt heel gaaf. Het water was niet zo heel erg helder, maar je zag wel weer de meest mooie dingen. Ellen had haar fototoestel meegenomen en heeft behoorlijk wat foto’s gemaakt.
We zijn langs een wand langzaam afgedaald naar een diepte van ongeveer 30m. Eigenlijk mag ik dat niet, omdat ik daar geen brevet voor heb… Maar we hebben er niet te lang rondgehangen. Het is wel een hele ervaring. Aan de ene kant heb je een wand vol koralen, vissen en kreeften. En als je je dan omdraait zie je een diep zwart gat van de zee…

Conclusie: een hele mooie duik die ik zeker nog wel een aantal keren wil gaan doen, alleen dan natuurlijk op andere plaatsen.

  • 04 Februari 2006 - 15:08

    Annemie:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllll veeeeeeeeeeeellllllllllll fotooooooooo'ssssssssss ??????????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 65440

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: