Toch niet zo stabiel?? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kirsten - WaarBenJij.nu Toch niet zo stabiel?? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kirsten - WaarBenJij.nu

Toch niet zo stabiel??

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

In mijn vorige log kwamen er een aantal verschillen aan bod die me opvielen. Maar het belangrijkste verschil ben ik stom genoeg vergeten.....
We lijken wel alleen op de wereld hier. We liggen nu al een aantal dagen in de haven van St Maarten en het is er rustig. De kade die vorige keer zo vol lag is nu gevuld met een handje vol boten. Zeg maar 5. Waar ze allemaal gebleven zijn?? Terug naar de Mid. want daar hebben ze geen orkaanseizoen. Ik merk dat de wind hier langzaam de kop op gaat steken en ook hier kan het slecht weer zijn hoor!!!

Afgelopen dinsdag zijn we voor een dagje naar St Barths gegaan en 's nachts rolde ik weer van de ene naar de kant in mn bed. Dat is leuk voor een goede nachtrust.. NOT.. de volgende dag dus nog erg moe.

Op woensdag zouden we naar St Kitts gaan en dat gingen we ook. Het weer was niet bijster bijzonder. Een behoorlijk golfslag; het leek wel alsof we op een hele grote schommel zaten. Op een gegeven moment werd het wel heel erg en Tom vroeg me nog of we niet over de kop zouden gaan.. Nee hoor Tom dat gaat niet gebeuren.
De lucht zag er erg donker uit en ik voelde de bui alweer hangen... zeeziekte !!
Viel uiteindelijk wel mee, maar die golfslag en het schommelen bleef. Ik hoorde de vaat in de vaatwasser rammelen en zo nog wel een aantal dingen. Wat bleek nou.. een van de stabilisatoren had het begeven en hierdoor schommelde we zo. Normaal zorgen die er namelijk voor dat de boot stabiel blijft.

We waren al goed en wel 3 uur aan het varen in weer en wind toen er besloten werd om weer terug naar St Maarten te gaan. Waarom?? Nou omdat ze hier alles hebben wat we nodig zouden kunnen hebben voor het maken van die stabilisator. Dat betekende dus weer een trip terug van een uur of 4. Aangekomen bij de brug (die om half 6 open zou gaan) moesten we nog bij een half uur wachten voordat deze open kon.. Er stonden auto's op die ook niet verder konden. Een regenbui barstte nog los en ach zo heb je weer een dag vol vermaak!!

Wat overigens wel betekende dat we 's nachts in ieder geval goed konden slapen zonder heen en weer te rollen.
De planning nu zegt dat we of morgen en anders uiterlijk zondag naar St Kitts vertrekken.

  • 05 Mei 2006 - 19:26

    Annemie:

    Ohh yea, that's the way it go's sometimes.
    Ook hier gebeuren nog steeds rare dingen.Het alarm van de volvo doet nog steeds wat die wil.
    Altijd onverwacht, bij voorkeur in de nacht.
    Een hoop herrrie dus.
    Je weet wel wat ik bedoel.
    Even terug naar de boot.
    Tja, een roeitochtje op de plaatselijke vijver is
    uiteraard anders dan wat jullie doen, maar maakt het wel avontuurlijker
    Daar doe je het toch voor???
    Ondanks alles blijft het
    volgens mij toch wel leuk, toch?



  • 06 Mei 2006 - 19:42

    Inge:

    hahaha, jullie lekker een keer slecht weer en wij mooi weer!! We hebben zelfs op het strand kunnen liggen vandaag, en ben dan ook erg verbrand. Maar goed vooruit nu mag je ook wel weer mooi weer hebben hoor! Heb je het verder nog naar je zin met het gezin en de bemanning?
    x Inge

  • 21 Mei 2006 - 13:56

    Bien:

    Jeetje, wat is dat goed zeg. Zeker heel erg geniten van alle ervaringen die je opdoet..... Lijkt me geweldig. Ik vond Almere al zo'n end uit de nuurt, maar het kan dus nog extremer ;) By the way, ik verhuis eind van het schooljaar weer terug. Kom ik je vast vaker tegen....
    Veel plezier nog, Dikke kus
    Bien

  • 23 Mei 2006 - 18:24

    Annemie:

    5 mei-23 mei
    Staakt WaarBenJij?
    Goeie tip;
    Weer gebruik maken van een postduif.
    Werkt draadloos en geen postzegel of beltegoed nodig.Werkt altijd.

  • 23 Mei 2006 - 18:39

    Kirsten:

    Nee hoor we staken niet!!!! Zeer zeker niet, maar internet is niet altijd bij de hand!! Voordeel... straks wel veel om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 67419

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: