Van alles en nog wat - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Kirsten - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Kirsten - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Juni 2006 | Granada, Saint George's

Iedereen zit natuurlijk weer met smart op een verhaal van mij te wachten. Maar ja de internetcafe’s komen hier niet als paddenstoelen uit de grond. Ik heb het geprobeerd met rookwolkjes, maar ik geloof dat die nooit aangekomen zijn.

Na onze bush trip in Dominica hebben we koers gezet de naar Martinique. Onderweg zijn we dolfijnen tegengekomen en deze hebben lange tijd met ons mee gezwommen.
We hebben een aantal dagen in Martinique doorgebracht en ik heb nog een vrije dag daar gehad. Claire en ik dachten wel eens goed te kunnen shoppen in Fort de France. Ik bedoel…. Frankrijk staat toch wel bekend om zijn fashion. Maar helaas het viel erg tegen. De Caribische stijl heeft er meer invloed. Nou gaan we natuurlijk ook niet naar de Caribbean om te shoppen..

Een aantal dagen na mijn vrije dag laten we Martinique voor gezien en varen we door naar St Lucia. Voor de haven van Rodney Bay gaan we voor anker. Hier krijgen we gasten aan boord en de dag dat zij arriveren worden Brett en ik op pizza jacht gestuurd. Er schijnt namelijk een Domino’s in de buurt te zijn. Aangezien we beide niet weten of het ver lopen is, vragen we het aan een taxichauffeur. Deze geeft aan dat het niet zo ver is en dat is voor ons een reden om geen taxi te nemen. Nou weet ik niet wat ze daar als “niet ver” beschouwen, maar na 20 minuten lopen zijn we nog steeds geen domino’s tegengekomen. Nog maar een keer vragen dan…. En wat een geluk.. we hoeven nog maar 2 a 3 mijl te lopen.. Joh.. Volgens mij houden de mensen op dit eiland van lopen. Uiteindelijk na een minuut of 30 gelopen te hebben zie ik het grote welbekende bord van domino’s. We besluiten dan ook om op de terugweg een taxi te nemen. De pizza’s worden die avond met smaak opgegeten.

Tom wilde op een dag sportief doen en wilde graag Pigeon Island op. Dit is een National Park wat een aantal ruïnes uit 1782 bevat. In deze tijd waren er veel oorlogen tussen Engeland en Frankrijk en vanuit deze plek hield admiraal Rodney het waterfront in de gaten. Samen met Tom ben ik het eilandje ( wat eigenlijk geen eiland is) opgegaan en hebben daar wat rondgewandeld. Hier en daar kom je een ruïne tegen en de natuur is er erg mooi. Het mooiste was nog dat je vanaf het fort wat er stond een mooi uitzicht had op Rodney Bay. Tom heeft er van genoten en na een uurtje daar geweest te zijn, zijn we weer terug naar Baloo gegaan.

St Lucia blijft een mooi eiland en zeker de baai tussen de 2 Pitons is erg mooi. Helaas was er erg veel wind en na een dag daar geankerd te hebben, zijn we doorgevaren naar St Vincent. Hier zijn we weer terecht gekomen in Cumberland Bay. Deze baai was de vorige keer zeer goed bevallen. Het is er lekker rustig, zo goed als windstil, de mensen zijn er vriendelijk en je kunt er goed zwemmen en snorkelen. Mijn vrije dag heb ik hier goed besteed. Lekker uitslapen, de Dark View Falls bezocht, later in de middag heb ik heen en weer geroeid in de kajak en gezwommen. ’s Avonds uiteten geweest in een klein frans restaurant wat grenst aan de baai waar we lagen. Er stond die avond maar een gerecht op het menu… Vis. Dit was aangekleed met gekruide rijst en papaja. Dit alles smaakte zeer goed en na een shot of rum na het eten, weer terug naar de boot en lekker slapen.

Walibou Bay is de baai naast Cumberland Bay en is gebruikt voor opnames van Pirates of the Caribbean. Hier hebben we 2de pinksterdag doorgebracht. Het is erg leuk om tussen decorstukken van een film te liggen. Omdat het Pinksteren is, is er een groot feest met veel muziek en met nog meer mensen. De meeste mensen bevinden zich op het strand of op een houten loopbrug ( die gebruikt is in de film). Maar deze bezwijkt onder het gedans van al die mensen. Die zelfde avond hebben wij een barbecue met zijn allen en ook dat is weer een gezellige boel geworden.

De volgende morgen vertrekken we naar Bequia om daar een aantal dagen door te brengen voordat we naar Grenada vertrekken.

  • 10 Juni 2006 - 07:10

    Sandra:

    Zo he, eindelijk een berichtje van mij en dan nog wel als eerste hihi... je hebt weer genoeg gezien zo te lezen! Kom maar snel je verhalen vertellen want je bent vast een hoop vergeten!
    liefs
    Sandra

  • 10 Juni 2006 - 08:11

    Ilse:

    Hoi, Zo te lezen vermaak je je weer goed.
    John is helemaal jaloers, als hij hoort dat je weer bij het eiland van Pirates of the Caribbean bent geweest.

    Hier begint het er eindelijk ook op te lijken met het weer. Het terras wordt weer goed bezocht.
    Kus Ilse

  • 11 Juni 2006 - 15:22

    Annemie:

    Inderdaad, heel mooi pleintje

  • 12 Juni 2006 - 14:21

    Kirsten:

    Tsja.. Internet is zoooo traag dat het een eeuwigheid duurt voordat al de foto's erop staan.. Dus nog even wachten..

  • 12 Juni 2006 - 19:18

    Marjolijn:

    Natuurlijk kan ik het weer niet laten om je even te corrigeren ;-) Volgens mij wacht je met 'smart' en niet met 'smacht'. Neemt niet weg dat we met zn allen heel erg naar jou zitten te smachten ;-)
    Snap jij het, snap ik het? Ik wel!

    xxx

  • 13 Juni 2006 - 14:17

    Annemie:

    Ik was bezig met je een lekkere lange mail te sturen(was minstens al 3 kantjes A4 formaat ver) toen de computer het weer eens liet afweten.
    Alles weg,getverdegetver en stevig balen natuurlijk.
    Nieuwtjes van het thuisfront moeten dus nog maar even wachten want ik heb de puf niet om opnieuw te beginnen.
    Te warm.
    Sinds ongeveer 'n week heersen hier tropische temperaturen, dus het verlangen om naar Bounty eilanden te verkassen is duidelijk minder geworden.
    En trouwens, regent het bij jullie niet?
    En je hebt gelijk, wat een leuk pleintje.....

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 65527

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: