Up date 2 - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu Up date 2 - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu

Up date 2

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Januari 2006 | St. Vincent, Bequia

Ik loop een week achter.. Sorry
Na mijn vrije dag van 13 januari is de wereld niet stil gaan staan en hebben we natuurlijk nog veeeel meer gedaan.
Zo hebben we alweer de nodige eilanden 'bezocht'. Na St. Vincent zijn we naar Bequia gevaren en dat heb ik geweten hoor Ik dacht dat ik geen last had van zee-ziekte, maar op de een of andere manier kwam het ineens opzetten. Zal wel door de 5 meter hoge golven zijn gekomen. Ik was dan ook erg blij dat we weer voor anker lagen. De temperatuur was erg goed, het water zag er mooi blauw uit, dus hebben claire en ik maar besloten om eens te gaan snorkelen. De meest vreemde vissen kom je dan tegen. Heeel gaaf!!!
Ook de volgende dag zijn we nog gaan snorkelen. Het water was wat ruiger en daardoor heb ik een paar flinke slokken zeewater binnengekregen, met als gevolg dat ik 's avonds behoorlijk ziek was .. Wat wil je als al die boten hun troep daar in het water dumpen Gelukkig was het de volgende dag weer helemaal over.

Ook nu stond er weer een vaart op het schema.. We zijn naar Petit St. Vincent gevaren, wat een prive eiland is.. Na een klein uurtje waren er. Vanuit deze plek konden we met de speedboot dat mini eilandje met de parasol erop (zie foto's) bekijken. Echt super.

Helaas hebben we hier maar 1 dag gelegen. De volgende dag lagen we voor Mayreau. Niet echt de beste plek om te liggen. Het water was er ruw en 's avonds rolde je zowat uit je bed wegens de golven .. Ach hebben we dat ook weer eens meegemaakt

De volgende plek ( 18-01 / 19-01) maakte dat gelukkig weer helemaal goed!!! De Tobago Cays. Een paar onbewoonde eilandje waar een heel mooie rif tussen ligt. Het water was daar zo helder als spa blauw en vissen zoals je ze nog nooit gezien hebt. Het leek wel een aquarium!!
Helaas hebben we daar ook maar 1,5 dag gelegen omdat er slecht weer op komst was. Dus zijn we weer terug gevaren naar Bequia.. Waar we nu - op het moment dat ik dit schrijf- liggen.

Vandaag geniet ik van een vrije dag en ben ik met Claire en Brett op stap. Gisteravond zijn we uitgeweest en hebben we lekker doorgedronken.. Na 3 Carib's ( caribbean bier) en 3 tequilla's hield ik het voor gezien.. Het resulteerde wel in hoofdpijn ..

Vanavond staat er een jazzfestival op de planning en daar gaan we met zijn allen naartoe.. Ben benieuwd!!!!

Tot zover mijn up date.. Ik hoop snel weer de gelegemheid te hebben om jullie verder te up-daten.

  • 24 Januari 2006 - 08:44

    Mitsjel:

    blijf jeloerser worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 65439

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: