Grenada en Tobago Cays - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu Grenada en Tobago Cays - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Kirsten - WaarBenJij.nu

Grenada en Tobago Cays

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Juni 2006 | St. Vincent, Kingstown

Het is te merken dat we in het regenseizoen zitten. We hebben hier een aantal flinke buien gehad. Soms een enkele fikse bui op een dag, een andere keer gaat het gewoon met gemak een hele dag door. Maar mij hoor je niet klagen hoor. Het heeft wel wat. Zeker na al die warmte.

De tijd gaat hier erg snel moet ik zeggen. Nog maar goed en wel 2 weken en dan vlieg ik alweer terug naar Nederland. De laatste anderhalve week hebben we het een beetje rustig aan gedaan. We hebben bijna een week in Secret Harbour in Grenada gelegen. Dat kwam mede door het weer. Grenada is een eiland wat we nog niet eerder hebben aangedaan en staat bekend om zijn specerijen – met name de nootmuskaat – en zijn apen. Nou heb ik geen aap gezien en tijdens mijn vrije dag ben ik genoeg winkels tegen gekomen die de nootmuskaat als souvenir verkopen. Ik ben een ochtendje samen met Alex en Ellen wat rond gaan varen in de speedboot om te zien hoe de andere baaien eruit zagen en of we misschien een leuke plek tegen kwamen om voor anker te gaan. Leuke plekjes genoeg, maar allemaal te ondiep of te veel wind. De huizen die ik in dit gebied heb gezien waren adembenemend. Heel anders dan we van de meeste Caribische eilanden gewend zijn. Later bleek dat we in het ‘rijke’ gedeelte zaten. In dit gedeelte lag ook een resort met een uitstekend restaurant. Hier zijn Claire en ik op onze vrije dag gaan eten. Het is een 5 sterren restaurant en de kok Gary Rhodes schijnt op de Engelse tv te koken. Het was er wel een hele chique bedoening, maar het eten en de bediening waren uitstekend. En het is ook wel lekker om een keer zo te eten. Het was een goed avondje uit. Het is altijd wel jammer dat je de volgende dag gewoon weer moeten werken..

Een leuke bijkomstigheid: ik heb de eerste voetbalwedstrijd van Nederland ook gezien!! In de haven was een televisie die ze op voetbal hadden staan, dus met zijn alleen in het oranje voor de tv. De sfeer is natuurlijk wel anders dan wanneer je met een hele grote groep bent, maar het gaat om het principe. Dus ook aan de andere kant van de wereld wordt Nederland goed aangemoedigd….. Hup Holland Hup ;)

Na een week van regen en veel wind was de weersvoorspelling zo goed dat we naar de Tobago Cays zijn gevaren. Deze 5 kleine eilandjes zijn gewoon te mooi om waar te zijn. Het water is er glashelder, de koraalriffen zitten er vol tropische vissen en de 5 onbewoonde eilandjes hebben supermooie stranden. Wat wil je nog meer????

Hier kregen we ook de kans om een duik te maken. Henry en Gerita hebben er de eerste duik gemaakt en zijn haaien tegengekomen!! 2 nurse sharks. Dat is natuurlijk een hele beleving. En ondanks dat ik het niet op die beesten heb, ben ik 2 dagen later samen met Brett en Claire een duik gaan maken. Helaas was het weer niet echt super en was er te veel stroming. Erg jammer want in het begin ben je alleen maar bezig om tegen de stroom in te zwemmen en let je niet echt goed op je omgeving. De terugweg daarentegen was makkelijker omdat we met de stroom mee gingen. Veel vis en koraal gezien, maar geen haai. En ondanks de stroming was de duik wel aardig.

Aangezien het weer er weer wat slechter op ging worden zijn we door gevaren naar Canouan. Maar hier hebben we het maar 1 dag uitgehouden omdat er teveel wind stond en zo zijn we na die ene dag doorgevaren naar Bequia. Een voor ons al heel bekend eiland.

Ik merk dat ik de Caribbean langzamer hand gezien heb. De eilanden lijken veel op elkaar en hebben bijna allemaal hetzelfde te bieden. Het ene eiland is misschien wat meer ontwikkeld dat het andere eiland, maar toch blijven ze in mijn ogen hetzelfde. En om hier nou nog een jaar door te brengen… Zo denkt iedereen hier aan boord erover en daarom is er voor gekozen om de boot in juli op een vrachtschip terug te sturen naar Europa. Zoals het er nu allemaal naar uitziet gaan we in september de Rode Zee op en vanuit daar naar de Malediven en misschien door naar Thailand en Maleisië. Ik kan alleen maar zeggen…. GAAAAAAAAAF, zo zie je nog eens wat van de wereld. Maar niets is nog definitief, dus we wachten nog even af.

  • 20 Juni 2006 - 18:31

    Annemie:

    Aan deze kant van de wereld is het WUP HOLLAND WUP.
    Vader Abraham ziet groen en geel van jalouzie bij het succes dat AH heeft met z'n wuppen aktie.
    En ook wij hebben de nodige pluche bolletjes in rood,wit,blauw en oranje overal opgeplakt.

    ps; heb een pot met oranje
    afrikaantjes bij de deur gezet om ons oranje gevoel te tonen.
    Misschien helpt het.

  • 20 Juni 2006 - 18:33

    Kirsten:

    Marjolijn begon het wuppen lied al op de msn te zingen... Geen flauw idee waar ze het over had... Wij doen het met vlaggetjes en oranje kleding.. Helaas geen wuppen :(

  • 20 Juni 2006 - 22:16

    Marleen:

    Forget de Wuppies maar weer, bij mijn AH is alles op :( En helaas is Heintje niet snel genoeg om er 3 miljoen bij te punniken voor het eind van het WK... :P

  • 21 Juni 2006 - 08:49

    Floor:

    ruilen krijg je mijn wup mag ik straks naar de malediven!!!

    veel plezier!
    groetjes van Floor

  • 04 Juli 2006 - 12:00

    Annemie:

    Het aftellen is deze week begonnen en we verheugen ons op je thuiskomst morgen.
    Een Kaatje van vlees en bloed is toch anders dan een internetjuf.
    Vanaf de 20ste geen verhalen meer,(foeiiii) dus we hebben wel heel wat van je tegoed.
    Alvast een goede reis toegewenst en we zien je morgen op Schiphol.
    XXX

  • 04 Juli 2006 - 12:07

    Annemie:

    Ps. Het kalf is al geslacht.

  • 05 September 2012 - 11:59

    Semmie:

    beste,
    willen jullie misschien iets meer over jullie reis vertellen? ik ben zelf van plan om een jaar naar de eilanden boven tobago te gaan om hier rond te reizen. welke eilanden raden jullie aan? en hadden julie een eigen boot? en welke eilanden moet ik overslaan?
    Met vriendelijke groet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Ik werk als leerkracht en aanvullend crew op een motorjacht van 33m. Deze boot zal tot ongeveer juli 2006 in de Caribische wateren varen en gaat daarna richting de Rode Zee en Indische Oceaan. Een enorme uitdaging dus!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 67416

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: